З 2016 року державні тендери в Україні проводяться через цифрову систему Prozorro Sale, основною метою якої є забезпечення прозорої процедури закупівель послуг, робіт та товарів. Сама платформа працює як місце для зберігання інформації про всі оголошені та відкриті тендери в Україні.
Для основного механізму у вигляді ймовірності опублікувати оголошення, подати заявку та забезпечити закупівлю, існують торгові майданчики з акредитацією, які відрізняються арсеналом ймовірностей.
Кроки до тендеру
Інформація про оголошені тендери на закупівлю робіт, послуг чи товарів та порядок їх проведення є загально доступною для всіх, хто хоче ознайомитися з тендером або взяти в ньому участь. Є можливість дізнаватися про оголошення торгів на великій кількості різних торгових майданчиків, але слід також зазначити, що, скажімо, державні закупівлі за підтримки платформи Української універсальної біржі стануть набагато зручнішими та функціональнішими. Домен повністю охоплює завдання учасника не тільки за допомогою ефективно налаштованого алгоритму, але також за допомогою сервісу аналітики та, крім того, сервісу підтримки участі у державних закупівлях експертами цієї біржі.
Переваги платформи Prozorro
Законодавчий акт України «Про державні закупівлі» передбачає незамінне проведення закупівельної діяльності через цифрову систему. Це правило було введено в дію в 2 етапи. На першому етапі, з 01.04. 2016, він охоплює головних менеджерів з фінансів та монополістів, а на 2 -му етапі для клієнтів без винятку – з 02.08.2016. Впровадження цифрового аукціону передбачає оцінку пропозицій за допомогою автоматичної машини.
Крім того, із запуском системи були введені нові терміни, такі як система електронних закупівель, організація цифрових закупівель. Змінилися і деякі незрозумілі ідеї.
Публічні торги, діалог суперників, процедура переговорів – ці 3 події, які були залишені в обмін на 5, як це було раніше. Сьогодні ми можемо підсумувати величезний прогрес у відкритості та зменшення ймовірності проведення антиконкурентних або корупційних аукціонів. Дізнатися більше – https://sale.uub.com.ua/ru/news/derevyna-drovyana-np-ml-na-majdanchyku-uub.
Внесення змін до плану закупівель на рік
Відповідно до статті 11 та остаточних положень Закону № 922, план закупівель організовується Уповноваженою особою та Тендерним комітетом (до 01.01.2022 р.). Особа, уповноважена створювати план закупівель на рік у цифровій системі закупівель. Ця подія підтверджується протоколом із побаченнями. Залежно від того, хто здійснює закупівлі на підприємстві особа з повноваженнями або тендерний комітет, вони також повинні скласти офіційний протокол про підписання плану закупівель на рік.
Також необхідно скласти та коригування – протокол щодо внесення змін до плану закупівель на рік. При створенні протоколу щодо прийняття плану закупівель на рік або внесення змін до нього відповідальна особа або тендерний комітет повинні відображати те, про що йдеться. Отже, план на рік все ще розробляється поза системою електронних закупівель. Однак вирішальним фактором є інформація про заплановані закупівлі, опублікована в системі закупівель.
Таким чином, закупівля планується на основі попиту на рік, інформація про будь-яку заплановану покупку вводиться до її реалізації. Але що робити клієнту, якщо ця потреба у продовженні року змінилася? У цьому випадку клієнту необхідно внести корективи до плану закупівель на рік. Коригування плану, а також, власне, самого плану на рік, мають бути опубліковані в електронній системі закупівель протягом 5 календарних днів з дня їх прийняття.
Закон не встановлює меж для форми внесення змін до плану закупівель на рік, їх регулярності та причин. З цієї причини клієнт у разі необхідності має право час від часу вносити зміни до плану закупівель на рік. Виправлення плану закупівель на рік може бути здійснено у 2 форматах:
- Коригування більш ретельно опублікованої інформації про закупівлі. Скажімо, змінилася потреба, передбачувана вартість або час покупки. У цьому випадку вносяться корективи до інформації, яка більш детально міститься у плані закупівель на рік.
- Корекція плану закупівель на рік обумовлена появою нового попиту на закупівлі. У цьому випадку план на рік коригується шляхом додавання до нього нової покупки. В електронних закупівлях аналогічний запис робиться в тому ж форматі, що і створення рядків річного плану. Якщо вносяться корективи до інформації про закупівлю, яка більш детально публікується у річному плані, то клієнту необхідно внести подібні корективи у вікно цієї покупки.